Miguel López-Quesada, president de Dircom, i Roberto Bodegas, d’OJD, segellen l’aliança.
L’Associació de Directius de Comunicació (Dircom) i Información y Control de Publicaciones (OJD) han subscrit un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’impulsar la transparència, la credibilitat i les bones pràctiques en el mesurament d’audiències i la difusió de mitjans a Espanya.
L’acord s’emmarca en una visió compartida per ambdues parts per enfortir el paper del dircom en l’ús de dades verificades per a una comunicació més eficaç, així com per promoure un ecosistema mediàtic basat en la precisió, la confiança i la rendició de comptes, assenyalen en un comunicat conjunt.
El conveni ha estat segellat per Miguel López-Quesada Gil, president de Dircom, i Roberto Bodegas Sanz, president d’OJD, que han destacat el valor estratègic de l’aliança per avançar cap a una comunicació corporativa “més transparent, responsable i basada en mètriques fiables”.
Mitjançant aquest acord, OJD participarà en un dels cicles de formació organitzats per Dircom durant el darrer trimestre del 2025 per aportar la seva experiència i visió sobre els reptes actuals en el mesurament d’audiències. A més, se celebrarà un esmorzar de treball amb els socis de Dircom per aprofundir en l’impacte del mesurament en l’estratègia de comunicació i fomentar l’intercanvi de coneixement entre professionals del sector.
També es constituirà una comissió de seguiment formada per representants de les dues organitzacions, encarregada de coordinar i avaluar el desenvolupament de les activitats conjuntes, per tal de garantir el compliment dels objectius establerts.