El CaixaForum de Barcelona acull els dies 15 i 16 de novembre el Congrés Internacional de la Ràdio organitzat per la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Cadena SER. Amb el lema Present i futur de l’àudio, l’esdeveniment aplegarà més de 100 ponents d’una desena de països.
El Congrés compta amb 21 taules de ponències al voltant de sis àrees temàtiques, en les quals s’abordaran qüestions com ara la intel·ligència artificial, els nous models de consum, la ràdio de proximitat, l’eficàcia de la publicitat, la ràdio musical, el mesurament d’audiències, el futur de la indústria, la ràdio pública arreu del món, l’evolució de les narratives o la importància del periodisme radiofònic.
El Congrés es dirigeix a professionals de la indústria radiofònica: periodistes, comunicadors, docents i investigadors del mitjà, gestors i directius de mitjans de comunicació, publicistes i empreses proveïdores de serveis tecnològics, entre d’altres.
L’esdeveniment forma part dels actes commemoratius del centenari del naixement d’EAJ-1 Ràdio Barcelona, l’embrió de Cadena SER.
“El programa del Congrés recull els elements més innovadors i les claus del futur de la ràdio, tant en continguts com en l’aplicació de les tecnologies disruptives que els ciutadans estan aplicant al seu dia a dia”, explica Jaume Serra, delegat de Prisa Media a Catalunya, director de les celebracions del centenari de la SER i codirector del Congrés.
“El Congrés és de gran interès per als professionals, investigadors i estudiosos del mitjà radiofònic, no només perquè s’hi exposaran les principals línies de treball, presents i futures, sinó també perquè hi haurà un debat sobre com serà la ràdio en la pròxima dècada, i segurament serà molt diferent que en l’actual”, apunta Enric Marín, degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i codirector del Congrés.
En el comitè organitzador del Congrés també participen la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, així com l’Associació Catalana de Ràdio, el Clúster Audiovisual de Catalunya, el Col·legi de Periodistes, el Consell de l’Audiovisual, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, RTVE, la Xarxa Audiovisual Local, la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya o la Societat Catalana de Comunicació, entre d’altres.
La UAB i la SER impulsen el Congrés Internacional de la Ràdio a Barcelona