75 anys després de ser confiscat pels falangistes, el diumenge 30 de març tornarà als quioscos l’Heraldo de Madrid de manera puntual amb un especial que combinarà continguts actuals i commemoratius.

La seva sortida serà possible gràcies a l’aliança entre diversos mitjans independents nascuts arran de la crisi. De la informació política se n’encarregaran eldiario.es i infoLibre; de la confluència de la crisi econòmica amb la societat, Alternativas Económicas i La Marea; del panorama exterior, FronteraD; de la ciència, Materia; de la cultura, Jot Down; de la crònica negra, Revista Fiat Lux; dels esports, Líbero, i de l’humor se n’ocuparà Mongolia.

Aquest únic exemplar està dirigit per Miguel Ángel Aguilar, fundador de l’Associació de Periodistes Europeus, també impulsora del projecte. L’especial tindrà un tiratge de 100.000 exemplars i es distribuirà a les capitals de tot l’Estat a un preu de 3 euros, i restarà als quioscos durant un mes.

L’Heraldo de Madrid va ser fundat el 1890 per Felipe Ducazal com a capçalera d’orientació liberal, i el 1922 va ser adquirit per uns empresaris catalans, els germans Busquets, que van impulsar el grup de premsa Sociedad Editora Universal. Cinc anys després, amb el nomenament del també català Manuel Fontdevila com a director, la línia editorial de la capçalera va acabar de virar cap a l’esquerra republicana. A finals de 1935, el diari va arribar a tenir un tiratge de mig milió d’exemplars.