Formació als Serveis Centrals del Departament d’Educació [foto: APPEC].

El Departament d’Educació i Formació Professional ha posat en marxa un taller de formació dirigit als docents per fomentar el consum de revistes en català, amb l’objectiu de millorar la lectoescriptura i les competències lingüístiques de l’alumnat.

Aquest taller formatiu s’adreça a una setantena d’educadors dels 31 centres participants en el Pla de millora de les biblioteques escolars. Es tracta d’un programa temporal de tres cursos orientat al reforç de la competència lectora de l’alumnat i de l’alfabetització mediàtica per tal de combatre els riscos de la desinformació.

El taller s’ha celebrat a Badalona, Vic, Pineda de Mar, Rubí i als Serveis Centrals del Departament d’Educació, i ha comptat amb la participació de formadores de l’APPEC Editors de Revistes i Digitals.

Les revistes són un “recurs pedagògic clau”, diu Educació

En les sessions s’ha ofert orientació i estratègies pedagògiques al voltant de les revistes infantils i juvenils. La Conselleria remarca que aquestes publicacions són un “recurs pedagògic clau que impacta en la millora de les competències lectores”, i que, a partir de les temàtiques variades que ofereixen les capçaleres de l’APPEC, poden “connectar amb els interessos i les motivacions de l’alumnat”.

Aquest taller forma part d’un conjunt d’activitats programades vinculades al Pla de millora de biblioteques escolars que se celebrarà al llarg d’aquest curs i del vinent. Si supera satisfactòriament la fase d’avaluació d’impacte, es preveu la seva implementació progressiva a tots els centres educatius catalans.

El Departament d’Educació explica que la col·laboració amb l’APPEC també preveu altres actuacions, com tallers en centres on es treballarà en la millora de la comprensió lectora i en la cerca i selecció de la informació.

Els Premis eduCAC 2025 distingeixen 16 treballs que fomenten l’educació en comunicació audiovisual
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram