La 20a edició del Mercat de Audiovisual de Catalunya es planteja el repte de “tornar als orígens però amb innovació i mirant al futur”. L’organització treballa per oferir diferents sessions orientades al fet local i que reflecteixin les necessitats dels mitjans de proximitat, però centrant l’atenció en les darreres novetats tecnològiques i el futur més proper del sector.

El MAC 2019 se celebrarà el 12 de juny a la Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers, tornant al format d’un únic dia. El programa inclourà una vintena de sessions, activitats i tallers.

El Mercat està preparant un conjunt de sessions per donar resposta a les necessitats dels mitjans locals, com ara sobre els parcs audiovisuals i els centres de producció de Catalunya; les estratègies de màrqueting de guerrilla; els drets d’autoria i connexes en l’àmbit de les ràdios i les televisions públiques i privades, o la inversió publicitària en ràdio.

Pel que fa als continguts de més actualitat, també hi haurà sessions sobre la narrativa transmèdia; dades, algoritmes i intel·ligència artificial; la perspectiva de gènere en els mitjans audiovisuals, o la revolució dels nous aplicatius d’àudio.

Finalment, enguany el MAC torna a col·laborar amb l’Observatori de la Ràdio a Catalunya (GRISS-UAB) per oferir diferents continguts relacionats amb el mitjà radiofònic.