El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha advertit de l’incompliment que suposa utilitzar, durant les curses de motos i Fórmula 1, el sistema de pantalla compartida per emetre anuncis sense inserir un rètol que indiqui que es tracta de contingut publicitari. A més, aquests blocs d’anuncis s’obren i es tanquen amb una careta a pantalla completa, cosa que també incompleix la normativa.

Per tot plegat, el Consell ha instat el Ministeri d’Indústria (que és qui té competències sobre les televisions estatals) a emprendre les actuacions oportunes davant la vulneració de la normativa publicitària per part de Telecinco i Antena 3, respectivament.

El CAC va analitzar les transmissions de motos de Telecinco del 8 de juliol, i les de Fórmula 1 d’Antena 3 del 29 de juliol. La cadena de Mediaset va emetre deu blocs amb anuncis simultanis a les curses amb durades d’entre 1 i 5 minuts. Per la seva part, la cadena de Planeta va realitzar quatre blocs amb pantalles compartides d’una durada aproximada de tres minuts.