El Consell de l’Audiovisual de Catalunya ha posat en marxa una campanya amb un doble objectiu: lluitar contra la desinformació sobre la pandèmia del coronavirus, i impulsar un ús raonable de les pantalles.

La campanya, realitzada en el marc del programa eduCAC, s’allargarà fins al 26 d’abril. Consta de quatre vídeos amb animacions que es difondran a TV3, el Super3 i les xarxes socials, i de quatre falques que s’emetran a Catalunya Ràdio. La meitat dels missatges són sobre desinformació i l’altra meitat sobre l’ús responsable de les pantalles.

“En aquests moments d’infodèmia declarada per l’OMS, cal ser crítics davant els continguts i adoptar un dels lemes de la campanya, Atura’t, pensa i verifica. Alhora, cal fer un ús responsable dels dispositius i d’internet”, ha assenyalat el president del CAC, Roger Loppacher.

En el cas dels anuncis per lluitar contra la desinformació, s’aconsella confiar només en les comunicacions oficials i seguir els consells de les autoritats i dels experts sanitaris, així com fer un consum plural dels mitjans per poder contrastar la informació. També es proposa que, abans de compartir un missatge, la persona usuària faci unes mínimes indagacions al voltant de la font, la data i la integritat de la notícia, i no només del titular i la identitat de les persones que hi intervenen.

En el cas dels anuncis sobre el bon ús de les pantalles, els dos lemes utilitzats són Connecta’t amb responsabilitat i Aprèn a navegar, aprèn a desconnectar. Entre les recomanacions hi ha els pactes familiars sobre els usos i els horaris, la creació d’espais per estar connectats i d’altres per desconnectar-se, i aprofitar les possibilitats educatives de la xarxa. Així mateix, també es donaran consells sobre la defensa de la privacitat i la conveniència d’establir mecanismes de control parental.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram