El Consell de l’Audiovisual de Catalunya ha presentat aquest dijous el primer número del Butlletí d’Informació sobre l’Audiovisual a Catalunya (BIAC), un treball de periodicitat quadrimestral que ofereix una radiografia de les dades sobre distribució i audiències de televisió i ràdio, a més de recollir informació sobre consum d’internet i inversió publicitària. Una publicació que complementa l’informe que l’organisme elabora anualment per llei.

El president del CAC, Roger Loppacher, ha explicat que l’objectiu del BIAC és oferir més dades d’anàlisi, ja que des del Consell s’havia constatat la “necessitat” de disposar d’una informació més actualitzada i àgil, i de tenir una seqüència comparativa de major amplitud que permeti detectar les tendències del sector. Així, s’ha mostrat convençut que serà una eina “molt útil” tant per als professionals com per als experts.

Per la seva part, Salvador Alsius, vicepresident del CAC i impulsor de la iniciativa, ha explicat que el CAC s’ha inspirat en el model d’altres reguladors, com l’Ofcom britànic o el Consell Superior de l’Audiovisual francès, que ofereixen butlletins actualitzats sobre el sector. L’objectiu del BIAC és, ha dit Alsius, “endreçar” les dades sobre el sector que puguin interessar tant periodística com acadèmicament.

A banda, cada butlletí inclou una secció monogràfica, L’apunt, el primer dels quals està dedicat al consum infantil de televisió. Finalment, el BIAC es tanca amb l’apartat Flaixos, amb notícies breus rellevants del quadrimestre en qüestió.

Feblesa de dades d’internet i de publicitat

El butlletí ofereix en un sol document de forma gràfica, ordenada i entenedora les dades obtingudes de mesuradors com Kantar Media o EGM i d’entitats com l’Associació Empresarial de Publicitat, a més de les pròpies del Consell de l’Audiovisual. De fet, si el BIAC ha adoptat la periodicitat quadrimestral és per acoblar-se al ritme de les onades de l’EGM.

Amb tot, tant Loppacher com Alsius han admès que hi havia punts febles, com són l’escassetat d’informació sobre el consum d’internet i la inversió publicitària. Per això, tant en aquests camps com en d’altres que el CAC consideri cal aprofundir, l’organisme treballarà per obtenir dades més fidedignes mitjançant treballs de camp propis o arribant a acords amb equips de recerca d’universitats i/o empreses privades. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram