El Consell de l’Audiovisual de Catalunya ha demanat a la direcció de Televisió de Catalunya quins són els criteris que s’apliquen en matèria de difusió d’obra literària, especialment en moments “claus” per al món del llibre com és la campanya de Sant Jordi. El motiu són les queixes rebudes per la promoció d’autors vinculats la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

El president del CAC, Xevi Xirgo, ha enviat una carta al director de TV3, Sigfrid Gras, recordant que el passat juliol ja es va fer arribar un escrit en el mateix sentit, arran de les queixes rebudes pel servei d’atenció als usuaris de l’ens regulador.

Una anàlisi del CAC va concloure que, el 22% dels escriptors i escriptores als quals s’havia donat veu en els programes de TV3 durant la diada de Sant Jordi de 2024, tenien una relació professional recent amb els mitjans de la CCMA, entre els quals un conductor del Telenotícies (en referència a Toni Cruanyes) a qui se li va donar veu en quatre ocasions.

Aleshores, el Consell de l’Audiovisual va considerar que no s’havia vulnerat la normativa, però va instar TV3 a fer “una reflexió profunda sobre els criteris que s’empren per a la consideració de fet noticiable en matèria de difusió d’obra literària”.

El CAC li recorda a TV3 les seves obligacions de servei públic

En la comunicació del passat juliol, el CAC ja va demanar a Televisió de Catalunya “a efectes informatius” que li facilités quins eren els criteris que s’aplicaven en aquest àmbit, una petició que Xevi Xirgo ara reitera.

“A les portes d’un nou Sant Jordi s’inicia un període d’alta activitat editorial que ha començat a fer-se visible als mitjans de comunicació. Amb absolut respecte per les competències que teniu assignades sobre la decisió dels continguts de la programació, us recordem les obligacions de servei públic que teniu tant en matèria de pluralisme com en matèria de difusió i promoció de la cultura”, assenyala en la missiva el president del CAC.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram