El Consell de la Informació de Catalunya posa en marxa un cicle de jornades durant el 2019 per analitzar la nova ètica de la comunicació en temps de fake news. La voluntat és reflexionar sobre com el periodisme, malgrat la crisi que travessa, pot inculcar una ètica dels valors a la seva tasca i promoure una comunicació més responsable.

Amb aquesta iniciativa, el CIC pretén facilitar eines als professionals i a totes les persones que aspirin a formar part de comunitats connectades, amb uns governs i mitjans de comunicació transparents. L’objectiu és la cerca d’una cultura comunicativa que afavoreixi “distingir entre la informació de qualitat i la que difon l’escàndol, el rumor i la falòrnia amb cobertures impúdiques i populistes que atempten contra els fonaments socials i culturals”.

La primera sessió tindrà lloc dimarts 30 d’abril al Col·legi de Periodistes de Catalunya, on diversos experts abordaran la temàtica des de diferents perspectives en dues taules de debat i dues ponències.

La primera taula duu per títol L’ensenyament del periodisme com a fórmula autoreguladora (10.15 h), i comptarà amb la participació de Marçal Sintes, director de l’Institut de Recerca en Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna; Alfonso Méndiz, degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Internacional de Catalunya, i Maria José Recoder, degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

La segona taula és Autoregulació professional i educació de la ciutadania (12.15 h), amb Suso Pérez, defensor del lector de La Vanguardia; Salvador Alsius, vicepresident del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, i Llúcia Oliva, periodista i expresidenta del CIC.

La jornada es tancarà amb dues ponències a la tarda: La premsa, controladora dels poders? Per què no es regula el secret professional? (16 h), a càrrec de Marc Carrillo, conseller del Consell de Garanties Estatutàries de la Generalitat i catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat Pompeu Fabra, i Com detectar i combatre les fake news, d’Aidan White, fundador i president de Ethical Journalism Network (EJN).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram