El Consell de la Informació de Catalunya ha rebut queixes i comentaris sobre la portada d’El Mundo del 15 d’abril amb una imatge d’una persona morta per la Covid-19 a la seva habitació. “Els lectors han expressat la seva preocupació, compartida pel CIC, per la manca de sensibilitat envers la intimitat i la dignitat de la persona difunta”, assenyala la institució en un comunicat.

El CIC assenyala que la portada en qüestió “planteja diversos interrogants referits a qui li va demanar l’autorització per publicar una fotografia del seu cadàver i qui es va atorgar l’autoritat per decidir per ell”. Sobre fet que algunes opinions assenyalin que “un cadàver no té dret a la intimitat i que jurídicament no hi ha cap problema”, l’òrgan puntualitza el que sí hi ha és “una dimensió ètica més enllà de la jurídica”.

Amb tot, el Consell de la Informació reclama a periodistes i mitjans el compliment del criteri 9 del Codi Deontològic sobre el respecte al dret a la privacitat: “Les persones han de ser tractades amb respecte i dignitat, particularment les més vulnerables. Cal evitar les intromissions innecessàries i les especulacions gratuïtes sobre els seus sentiments i circumstàncies. Danyar de forma injustificada la dignitat dels individus de paraula o amb imatges, fins i tot més enllà de la seva mort, contravé l’ètica periodística”, diu.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram