El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya ha iniciat un procés de transformació amb el repte de representar i impulsar la indústria de la comunicació i el màrqueting del país, per tal que recuperi el pes internacional que tenia anys enrere.

El Col·legi s’ha marcat com a objectius prioritaris activar l’economia del sector; definir i explicar el dinamisme constant que crea noves professions; retenir talent; fomentar l’exportació de serveis en l’àmbit internacional; consensuar i estandarditzar les pràctiques més rellevants, i fomentar les oportunitats de negoci per professionals i empreses. Tot això, mitjançant projectes i serveis de valor que serveixin per engrescar el sector català.

Un dels principals canvis ha estat adaptar l’entitat a la realitat d’un sector en continua evolució i amb l’aparició de nous perfils professionals. Per això, ara és possible col·legiar-se independentment de quina titulació universitària es tingui, si s’acredita experiència competent en els àmbits de la comunicació, el màrqueting, la publicitat o les relacions públiques.

En paral·lel, el Col·legi ha obert la possibilitat que empreses, institucions i món acadèmic puguin participar en el projecte sota la figura de ‘partners corporatius’. En sis mesos ja en té més de 40.

Una altra iniciativa d’aquest procés ha estat la creació de cinc comitès de treball encarregats d’abordar els principals projectes que el Col·legi es posi com a objectiu. Cadascun compta amb la figura d’un president, que es renovarà cada dos anys. Són els comitès d’agències (presidit per Aleix Satorras, d’Evil Love), de creatius (Enric Nel·lo, de Full Circle Karma), d’innovació digital (Marc Cortés, de Roca Salvatella), de comunicació corporativa (Alba Roig, de Lewis), de transformació de la inversió (Eduard Amiel, de Carat).

Consells consultiu i empresarial

El Col·legi de Publicitaris i RRPP també ha creat el consell consultiu des d’on es revisaran els objectius estratègics, format pels principals representants de les empreses que són partners corporatius, i que aportaran el seu punt de vista respecte al desenvolupament de l’entitat i del sector de la comunicació i el màrqueting.

A més, s’està treballant en la creació d’un consell empresarial, que presidiria Enric Jové, de McCann, i que estaria format per professionals reconeguts que ajudin en el desenvolupament de reconeixement i econòmic del sector.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram