Elisabeth Abad i Rosa Romà segellen l’acord.

El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya i l’Agència Catalana del Consum han signat un conveni de col·laboració el qual estableix un marc de cooperació que facilita fer un seguiment del sector de la publicitat i el màrqueting, a més de fomentar el coneixement de les tècniques de la comunicació publicitària i la influència que té en el consumidor.

El conveni preveu l’organització de forma conjunta d’activitats de divulgació i formació relacionades amb l’activitat publicitària, i promoure o realitzar anàlisis i estudis sobre el compliment de la normativa legal i deontològica en matèria de publicitat en un context de defensa i protecció de les persones, com a consumidores i usuàries.

L’acord també contempla que ambdues institucions cooperin en l’emissió de dictàmens i estudis sobre l’autoregulació i el control deontològic de l’activitat publicitària. Així doncs, l’Agència podrà sol·licitar al Col·legi el seu parer sobre un determinat missatge publicitari o campanya de comunicació i la seva adequació a les normes i principis professionals. Per la seva part, el Col·legi podrà comunicar o denunciar davant l’ACC qualsevol conducta il·lícita que conegui en matèria de consum relacionada amb l’activitat publicitària.

“Un dels objectius de l’Agència és mantenir els consumidors degudament informats, i això passa per perseguir la publicitat enganyosa”, va remarcar la seva directora, Elisabeth Abad, en l’acte de signatura, celebrat el passat dimecres.

Per la seva part, la degana del Col·legi, Rosa Romà, va remarcar que el conveni “permet fer un correcte ús de la comunicació publicitària en defensa del consumidor, i posa en relleu la transformació del sector”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram