El Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) ha posat en marxa el Centre de Formació i Desenvolupament, el qual coordinarà l’oferta destinada a facilitar que els professionals es puguin formar al llarg de tota la seva trajectòria. La iniciativa es dirigeix tant als joves que s’incorporen a la professió com als periodistes més consolidats que volen reciclar-se per seguir les noves tendències i posar-se al dia de les exigències del present.

Per al primer trimestre, a la seu de Barcelona s’han programat 28 cursos amb durades d’entre 5 i 10 hores, agrupats en quatre àmbits: emprenedoria i habilitats directives; periodisme digital; comunicació corporativa; i tècniques avançades de periodisme. Els cursos estan oberts tant als col·legiats com als professionals interessats en la formació centrada en el periodisme, la informació i la comunicació.

L’oferta s’anirà ampliant al llarg de l’any i es planificaran edicions per a les altres demarcacions del CPC (Girona, Lleida, Tarragona i Terres de l’Ebre). El primer curs, Elaboració d’un pla de comunicació, s’estrena aquest dijous.

Aquesta és la tercera iniciativa del Col·legi en l’actual context de crisi, després de la creació de la Borsa de Treball i del Servei d’Orientació Professional.