El Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Diputació de Barcelona han signat un conveni per millorar la comunicació periodística i institucional de l’organisme supramunicipal.

En concret, el Centre de Formació i Desenvolupament del CPC oferirà els seus serveis de formació amb l’objectiu d’implantar les millors eines de gestió que hi ha al mercat i les noves tendències de comunicació periodística per a les administracions públiques. L’acord també persegueix ajudar a potenciar l’ús de les xarxes socials des del punt de vista institucional.

El conveni preveu la contractació de 20 sessions de formació que es desenvoluparan de manera presencial o telemàtica segons ho permeti la situació sanitària. Els cursos aniran destinats al personal del servei de relació amb els mitjans, comunicació, web i xarxes socials, i tindran un format similar al d’una píndola formativa, on es podran resoldre els dubtes i preguntes dels participants a la sessió.

Aquesta iniciativa és una de les que el Col·legi està impulsant per aconseguir noves vies de finançament i ajudar a revertir la situació econòmica de la institució. D’aquesta manera, a través d’oferir serveis a les administracions, s’intenta mitigar al màxim les pèrdues que està provocant la pandèmia de la Covid-19 al CPC.

El degà del Col·legi de Periodistes, Joan Maria Morros, i el president de l’àrea de recursos humans, hisenda i serveis interns de la Diputació de Barcelona, Carlos Ruiz, han formalitzat el conveni aquest dijous.