A Mediaset no han agradat que des de l’Associació per a l’Investigació de Mitjans de Comunicació apuntin que la seva sortida de l’EGM es deu a què no havien defensat els interessos del grup davant altres associats o perquè ho considerava una despesa.

En declaracions a El Programa de la Publicidad, el director de màrqueting de Mediaset, Javier López Cuenllas, ho nega molest i explica que si han marxat de l’EGM és perquè “l’auditoria no satisfà” les seves expectatives ni és “suficientment incisiva” com en l’etapa de Carlos Lamas, director adjunt de l’AIMC de 1992 a 2008.

A més, López Cuenllas remarca que Mediaset vol un sistema d’audiometria “seriós i útil” que l’AIMC no els presenta, i que treballen per tenir “una dada més fiable” i “el més adequada possible a la realitat”.

El director de màrqueting del grup explica al digital que les veritables causes del trencament de relacions van ser tres temes que “afecten tot el mercat” i no només a Mediaset; tres queixes les quals considera no van ser ateses correctament.

La primera, pels problemes tècnics del sistema en l’emissió de la roda de premsa de Mariano Rajoy, el passat 12 de novembre, que diferents cadenes van donar en simulcast. El segon cas que explica es va produir al Nadal, quan totes les cadenes que van programar pel·lícules d’animació (Telecinco, Cuatro, Antena 3, La Sexta i La 1) van veure com els queia l’audiència un 40% respecte l’any anterior, cosa que Mediaset no considera normal. La tercera queixa és pels referencials de les televisions de pagament en el panell de Kantar Media, que López Cuenllas titlla de “veritable aberració”. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram