La crisi provocada per la pandèmia del coronavirius i el confinament parcial dels diferents territoris de l’Estat va impulsar les audiències televisives del cap de setmana. Dissabte es va batre el rècord amb una mitjana de 318 minuts de consum televisiu per persona al llarg del dia, i diumenge es va superar amb 335 minuts, segons indica un informe de GECA amb dades de Kantar Media.

Catalunya (amb 307 minuts per persona dissabte i 305 diumenge) i Madrid (332 i 312, respectivament), van ser les úniques comunitats on el consum va ser més alt dissabte que diumenge. Al País Valencià va ser de 340 minuts dissabte i 371 diumenge, i a les Illes Balears de 275 i 319, respectivament.

En el conjunt de l’Estat, el consum televisiu s’ha incrementat en totes les franges d’edat, però destaca que els creixements percentuals més alts es produeixen entre els menors de 44 anys, que són els que habitualment menys consumeixen TV.

En concret, en la franja dels 4-12 anys, el consum televisius entre dimecres 11 de març i diumenge 15 va créixer un 95,5% (amb 160 minuts de mitjana per persona dissabte i 172 diumenge); en la dels 13-24 anys, un 80,8% (amb 168 i 179 minuts els dos darrers dies); en la de 25-44 anys l’augment va ser del 82,2% (259 minuts dissabte i 266 diumenge); en la de 45-64 anys, el 60,6% (395 i 424 minuts, respectivament), i en la de majors de 64 anys es va incrementar un 24,5% (amb 448 minuts dissabte i 468 diumenge).

Dissabte 14 de març, l’audiència mitjana en el conjunt de l’Estat va ser de 10,005 milions d’espectadors, i l’acumulada de 34,806. Diumenge 15 l’audiència mitjana del dia va ser de 10,554 milions de telespectadors i l’acumulada de 35,261.