Internet és el suport més afectat per la retallada que té previst efectuar l’Executiu de Zapatero en campanyes de publicitat als mitjans de comunicació. Segons el Pla de Publicitat i Comunicació Institucional 2011, la inversió total prevista en mitjans és de 80,4 milions d’euros, amb un descens generalitzat de les campanyes publicitàries en tots els suports, mentre que augmentarà la inversió en relacions públiques.

Internet és el suport que més inversió perd en relació a l’any passat (-9,7%), seguit de la ràdio (-9,3%), la premsa (-8,9%), les revistes (-8,7%), la publicitat exteriors (-8,5%) i la televisió (-5,6%). En canvi, el número de campanyes de publicitat que l’Administració central té previst emetre en el cine augmentarà lleugerament mig punt, i la inversió en relacions públiques creixerà un 5%.

La inversió total prevista en matèria de publicitat i comunicació institucional és de 50,4 milions d’euros menys (-38,5%) que la previsió inversora en publicitat de 2010, i que ja havia reduït també la inversió en 20,9 milions en relació a 2009. La reducció des del 2007, quan van ser 187,6 milions, és del 70%.

El Govern central justifica el descens del 2011 per la reducció general de projectes previstos (108 campanyes, 6 menys que el 2010) i pel fet que cada campanya s’emetrà en dos suports, i no en tres com contemplava el Pla Publicitat i Comunicació Institucional de l’any passat.

Premsa, internet, ràdio i televisió es mantenen amb el mateix ordre com els suports més utilitzats. Concretament, el 61,1% de les campanyes es podran veure per la premsa escrita, el 49,1% per internet, el 40,7% per ràdio, el 26,9% per televisió, el 23,1% per suports exteriors, el 19,4% en revistes i el 4,6% en cinema.

Els ministeris que engegaran un nombre de campanyes més gran seran el de Medi Ambient, amb 30; el de Foment, amb 16, i el de Sanitat, amb 11. Així, aquests tres ministeris s’emporten més de la meitat del total de campanyes que engegarà el govern central aquest 2011.