El Govern ha aprovat un nou decret dels Premis Nacionals de Comunicació de la Generalitat de Catalunya que incorpora diverses novetats. La més visible és la l’ampliació de les categories amb la recuperació de guardons sectorials i la incorporació d’un reconeixement honorífic. Respecte de l’anterior edició, es passa de quatre a set categories.
En concret, es creen els premis nacionals de Comunicació Digital, de Comunicació Radiofònica, de Comunicació Televisiva, de Comunicació de Premsa, i el Premi Nacional d’Honor.
De l’anterior edició, es manté el Premi Nacional de Comunicació Publicitària i Corporativa, i també el de Comunicació de Proximitat. En canvi, decauen el Premi Nacional de Comunicació, i el de Periodisme i Mitjans de Comunicació, que queden absorbits en les noves categories.
El Govern vol “revitalitzar el prestigi” dels Premis Nacionals de Comunicació
El Consell Executiu ha aprovat el nou decret amb la voluntat de disposar d’un instrument normatiu “més clar i adaptat al dinamisme inherent al sector de la comunicació d’aquest país”. Amb el nou marc regulador, vol donar “més visibilitat i reconeixement públic a projectes, programes i actuacions de qualitat posant en valor el treball efectuat pels professionals del món de la comunicació”.
Un altre dels objectius és reforçar el reconeixement d’aquelles trajectòries professionals o projectes que hagin estat “referents” en l’evolució de l’espai català de la comunicació, i per això s’ha creat una categoria honorífica.
Amb aquesta remodelació, el Govern de Salvador Illa pretén “revitalitzar el prestigi i la rellevància” dels Premis Nacionals de Comunicació.
Lliurats els Premis Nacionals de Comunicació 2023 a Marc Giró, Txell Feixas, 3Cat i Grup Gavarres