Fa dos mesos, el conseller de la Presidència, Francesc Homs, va anunciar que el Govern s’estava plantejant modificar la Llei de la CCMA per, entre d’altres, “aprofundir” en la transparència, el pluralisme i la desgovernamentalització de la Corporació.

Aquest dijous, el secretari de Comunicació, Josep Martí, en la seva intervenció en el Mercat Audiovisual de Catalunya va donar noves pistes de per on aniran els trets en el nou redactat de les normatives audiovisuals.

En concret, es vol millorar alguns aspectes en el terreny de la producció sindicada entre diferents televisions i “flexibilitzar” el marc de col·laboració público-privada. Amb tot, Martí va assegurar que el que es persegueix és “ajustar” la normativa “sense canviar els objectius bàsics” que han de tenir els mitjans, siguin públics o privats. Així, es busca que una realitat “molt complicada” no ho sigui més “per culpa de la normativa”.

Incrementar la col·laboració de la CCMA amb els mitjans locals

El secretari de Comunicació entén que la modificació de la Llei és “una posada al dia necessària que el sector demana” i “una peça més en aquesta paret de contenció que hem de fer tots perquè els mitjans de comunicació de proximitat resisteixin la crisi”.

Durant la seva intervenció, Martí també va assegurar que es continuarà treballant per incrementar la col·laboració entre Televisió de Catalunya i les cadenes locals. En aquesta línia, el cap d’estratègia de la Xarxa de Comunicació Local, Marc Melillas, va apostar per intensificar l’intercanvi de continguts entre les emissores associades i Catalunya Ràdio.

Mirada en positiu

Sobre les retallades que pateix el sector, Josep Martí va argumentar que cal aplicar “criteris de racionalitat” perquè hi ha menys recursos i s’han de gestionar millor, però “en cap cas qüestionar la major”. Per això, va defensar que els recursos públics “han de seguir participant” en el manteniment del mapa de mitjans català.

“Quan es fa una fotografia només pessimista del sector de mitjans de comunicació, i es posa només l’accent en allò que està molt amenaçat o que ja s’ha esvaït del tot, s’oblida que el nombre de mitjans el 2013, set anys després d’haver començat la crisi econòmica, des del punt de vista numèric és més important que el de fa deu anys”, va assegurar Martí en referència a l’eclosió dels mitjans digitals. “Quan pensem en com estan les coses només ho fem amb el que ha marxat, però no amb el que ha vingut”, va afegir al respecte.

Satisfacció de l’organització del MAC

La 14a edició de l’Audiovisual MAC, celebrada dimecres i dijous a Granollers, ha deixat satisfets els organitzadors per haver assolit l’objectiu d’haver atret nous públics. En concret, explica que la major part dels assistents provenia del sector de les indústries creatives, precisament el que es volia atraure amb la programació d’enguany.

En aquesta edició han assistit a l’Audiovisual MAC unes 600 persones i hi ha hagut 1.137 connexions que han seguit les ponències i presentacions a través del servei d’streaming. L’organització va assegurar prendre nota de tots aquests indicadors.