La 21a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya serà majoritàriament no presencial per adaptar-se a les mesures de seguretat instaurades per la pandèmia de la Covid-19. Així doncs, el programa inclou continguts en directe i d’altres preenregistrats que podran seguir-se a distància. L’esdeveniment tindrà lloc l’11 de novembre, després que es posposés la data inicialment prevista, el 10 de juny.

El programa del MAC presenta una quinzena de sessions que giren al voltant de qüestions com la creixent desmaterialització dels estudis de ràdio i televisió; l’operativitat a distància a l’era post-Covid, o les noves oportunitats que ofereixen els podcasts d’informació per als mitjans locals.

Com és habitual, la Xarxa Audiovisual Local tindrà una presència destacada; enguany presentarà un estudi que avalua l’impacte de la televisió local i les conclusions del Pla estratègic 2020-2022.

El certamen es clourà amb el lliurament dels recuperats Premis de Comunicació Local.

Fira reformulada

En aquesta edició, el Mercat de l’Audiovisual no desplegarà el tradicional àmbit de fira, amb presència d’espais expositius, demostracions d’innovacions tecnològiques i zona de presentació de productes i serveis.

En conseqüència, la Fira MAC ha estat reformulada, i serà virtual i amb algunes modalitats gratuïtes per continuar donant suport a empreses, mitjans i professionals. L’objectiu és potenciar la dimensió empresarial i el posicionament de marques a través de tots els canals de comunicació del certamen.

A més, la fira amplia el ventall i s’obre a la participació d’organitzacions professionals, entitats, centres de formació i tots aquells agents relacionats amb el món audiovisual que vulguin donar a conèixer la seva activitat. La data límit per contractar la participació és el 9 d’octubre.