El consum de continguts televisius i radiofònics a internet amb smartphones supera el realitzat amb ordinadors, segons les dades de l’Estudi General de Mitjans.

La segona onada de 2018 de l’EGM indica que 13,019 milions de persones a l’Estat majors de 14 anys que van accedir a continguts de TV a internet. D’aquestes, un 62% ho va fer a través de smartphones, un 55,4% amb ordinadors, i el 22,6% amb tablets. El 2017 aquests percentatges van ser del 57, el 59,5 i el 22,5%, respectivament. Fa dos anys, la diferència encara era més àmplia, amb un 36,9% que va consumir TV digital amb mòbils, el 69,3% amb ordinadors, i un 25,2% amb tauletes.

Pel que fa a la ràdio, segons la segona onada de 2018 de l’EGM, de les 4.670 persones majors de 14 anys que van escoltar-la, el 56% ho va fer amb smartphones, el 41% amb ordinadors, i només el 9,7% amb tablets. El 2017 l’ordre va ser el mateix, però amb el 52,6, el 46,4 i el 10,9%, respectivament. En canvi, el 2016 l’ordinador va ser el dispositiu més utilitzat per al consum radiofònic a internet amb un 51%, seguit del mòbil amb el 47,6%, i la tauleta amb l’11,8%.