El canvi en els hàbits de consum informatiu fa que els mitjans hagin de buscar altres vies de distribució dels continguts per arribar als lectors. Així ho ha entès El Periódico, que aquest dilluns va posar en marxa un nou servei gratuït a través de les aplicacions de missatgeria instantània WhatsApp i Telegram, amb el qual pretén fidelitzar els lectors més actius i connectats a l’actualitat a través de dispositius mòbils.

Els usuaris que es donin d’alta (agregant el número 690 01 01 01 als contactes i enviant la paraula alta) rebran cada matí l’accés a l’edició impresa del diari i una revista de premsa panoràmica de l’actualitat. I a la nit, s’enviarà un resum informatiu del més rellevant del dia, així com un enllaç al procés de tancament en temps real de l’edició impresa de l’endemà, de manera que es pot llegir el diari a mesura que aquest es va confeccionant.

Comunicació bidireccional

A banda d’utilitzar la missatgeria instantània com a mitjà per difondre els seus continguts, El Periódico vol aprofitar el nou servei per reforçar la relació amb la comunitat de lectors més participativa, la qual s’agrupa en la secció Entre Tots, i que supera els 10.000 registrats.

D’aquesta manera, els usuaris podran suggerir temes de debat i aportar opinions a través de missatges de text enviats a través de WhatsApp o Telegram. L’equip de xarxes socials i la direcció d’El Periódico s’encarregaran de respondre als lectors, canalitzant les seves propostes i atenent les seves inquietuds, segons explica el diari. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram