El proper dilluns s’estrena la nova aposta cultural de Televisió de Catalunya, Tria33, espai que implica una reformulació del canal 33. El nou programa s’emetrà en dues franges de dilluns a divendres en les quals oferirà una selecció de l’actualitat en literatura, cinema, música, arts escèniques, cultura popular, i arts visuals i plàstiques, sense oblidar els principals esdeveniments de cultura digital o pensament.

La primera franja, a les 22 h (que no descansarà a l’estiu), oferirà un recull de recomanacions durant 8 minuts. La segona, sobre les 23 h, durarà 15 minuts i aprofundirà en els temes centrals que s’hagin anunciat en el bloc anterior. Les peces oscilaran entre un mínim de 20 segons i un màxim de 3 minuts.

Notícies, entrevistes i reportatges comptaran amb les veus i les cares d’habituals del 33 com Jaume Figueras (cinema), Toni Puntí (escena), Jofre Font (música), Júlia Bertran (talents emergents) i Pau Benavent (cultura popular), als quals s’afegeixen Anna Guitart (llibres) i Laura Sangrà (arts visuals i plàstiques). La directora del nou espai és Esther Rodríguez.

‘Cinema 3’ canvia de dia i canal

Aquest nou format s’acompanya d’una remodelació de la graella que implica l’eliminació dels programes Ànima i Via llibre, però no de Cinema 3, que es desplaça de la nit dels dijous del 33 al migdia dels dissabtes de TV3, amb un nou format que oferirà continguts del Tria33 però també peces de nova producció.

A més, també els dissabtes al migdia, TV3 emetrà un Tria 33 resum amb les peces més rellevants emeses entre la setmana.

Més endavant, a partir de setembre, la nova aposta cultural es completarà amb la producció de programes monogràfics de 30 minuts que s’emetran en prime time al 33 els caps de setmana.

A banda, totes les informacions, entrevistes i reportatges es podran trobar en línia a tv3.cat/tria33, que també inclourà continguts extres, i a la secció Cultura del portal corporatiu de TV3 i Catalunya Ràdio.

Tria33 és una producció de TVC amb la col·laboració de Costa Est, Goroka TV, Lavínia Audiovisuals i Benecé Produccions.

Continguts multiplataforma

Una de les característiques del nou espai és que els seus continguts s’elaboraran en format multiplataforma per potenciar tots els canals de distribució i adaptar-se a les noves formes de consum audiovisual i cultural, i maximitzant-ne el vessant digital i participatiu dels espectadors.

“Volem que l’actualitat cultural tingui més presència al canal, que el programa sigui capaç de respondre a tot allò que passa al nostre país, sigui de l’àmbit que sigui”, ha assenyalat aquest dimecres el director de TV3, Eugeni Sallent, durant la presentació de Tria33. Segons ha dit, una de les seves virtuts és que no es tracta d’un programa tancat, sinó que el guió estarà marcat per l’actualitat, cosa que permetrà una major flexibilitat.

Per la seva part, la cap de programes culturals de TV3, Pilar Cugat, ha explicat que Tria33 “pretén ampliar els àmbits culturals i cobrir les mancances anteriors, així com augmentar el nombre de canals, emetent una secció al canal principal, TV3, i oferint aquests continguts òptims per a altres dispositius”, com les tauletes.

“Aquest nou model de producció ens permet estar vius, apropar-nos als espectadors i tenir la capacitat de reaccionar quan passen coses que no teníem previstes”, ha ressaltat Cugat.

El nou projecte per al 33 és la culminació del treball realitzat des de finals de 2014 per un equip de l’àrea de programes culturals de TVC. L’objectiu de la direcció, segons va explicar Sallent al gener, era remodelar el canal fer-lo créixer i reimpulsar-lo com a referent del món cultural, i arribar a més espectadors.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram