La professionalització dels creadors de contingut continua a l’alça a Espanya. L’abril de 2025 ja hi havia 15.091 creadors de contingut amb més de 100.000 seguidors en plataformes i xarxes com YouTube, Instagram, TikTok o Twitch, un increment del 16% respecte del mateix mes de l’any passat. Així ho indica un informe elaborat per la consultora 2btube i el digital MarketingDirecto.com.
Alhora, 1.540 creadors de contingut superaven el milió de seguidors (els anomenats macroinfluencers), un 10% més que el 2024, i la gran majoria dels s’hi dedica professionalment. Segons els autors de l’estudi, aquest augment es deu principalment a la consolidació de perfils ja establerts més que a la incorporació de nous creadors.
El creixement no només es produeix entre els creadors de contingut amb més audiència, sinó també entre els anomenats microinfluencers. L’abril passat, els creadors amb més de 1.000 seguidors eren 204.396, un augment del 8% respecte de 2024, i els creadors amb més de 10.000 seguidors 72.938, un 17% més.
“La creació de contingut ha experimentat en l’última dècada un auge sense precedents que s’emmarca en un fenomen global”, assenyala Fabienne Fourquet, consellera delegada i cofundadora de 2btube. “Aquest creixement reflecteix no només la consolidació de la creació de contingut com a tendència de consum, sinó també la maduresa d’un mercat publicitari cada vegada més exigent, i professionalitzat, tal com reflecteix l’estudi de 2btube”, afegeix.
“El creixement del 16% en el nombre d’influencers professionals a Espanya demostra que això ja no és un joc de likes”, indica Javier Piedrahita, conseller delegat i fundador de MarketingDirecto.com. “El món dels influencers ha deixat de ser una tendència per convertir-se en un sector consolidat dins del màrqueting digital, amb impacte en l’economia, la publicitat
El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i l’AMIC presenten un estudi sobre creadors de contingut en català