El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de cassació de Mediaset contra la resolució de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, que el 2015 va multar el grup amb 502.509 euros per superar el temps d’emissió d’anuncis permès per la Llei general de comunicació audiovisual.

En concret, la CNMC va imposar vuit infraccions administratives a Mediaset, quatre de caràcter greu i quatre de lleu, per excedir el límit de temps dedicat a la publicitat als canals Telecinco i Cuatro, en diferents dies de gener de 2015.

La Llei estableix que el límit de missatges publicitaris i de televenda és de 12 minuts per hora natural, excloent el patrocini i l’emplaçament de producte. A més, també s’exclou la telepromoció quan aquesta tingui una durada “clarament superior” a la d’un missatge publicitari, i el conjunt de telepromocions no superi els 36 minuts per dia ni els 3 minuts per hora. A banda, el temps dedicat les autopromocions no poden superar els 5 minuts per hora.