La Sala Tercera Contenciosa Administrativa del Tribunal Suprem ha anul·lat la sanció que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència va imposar el 2015 a Mediaset per inserir anuncis sense interrompre els programes i no diferenciar entre continguts editorials i publicitaris.

D’aquesta manera, el Suprem ha estimat el recurs interposat per Mediaset i ha anul·lat la sentència de l’Audiència Nacional que ratificava la resolució de la CNMC, que va multar el grup amb 460.840 euros.

El TS considera que l’ús de sobreimpressions i transparències publicitàries sobre el fons d’un espai d’entreteniment, un cop finalitzat el bloc publicitari i abans del seu inici o finalització, “constitueix una forma de trànsit entre el contingut editorial del programa i el bloc publicitari que no està prohibit i que serà lícit sempre que s’identifiqui clarament que es tracta de publicitat, que el missatge comercial es diferenciï clarament del programa per mecanismes acústics i òptics, i que no interrompi el contingut editorial”.

La CNMC va sancionar Mediaset per 17 insercions de publicitat (deu a Telecinco i set a Cuatro) de diferents productes durant l’emissió de programes i sense interrompre’ls, ocupant el centre de la pantalla. L’ens regulador va concloure que aquesta pràctica infringia el principi de separació entre publicitat i programació previst en la Llei general de la comunicació audiovisual, excepte per a les retransmissions esportives.

Ara el Suprem considera que aquestes tècniques publicitàries també es poden utilitzar en altres tipus de programa, sempre i quan respectin “els principis d’identificació, diferenciació i integritat”.

Els anuncis pels quals es va multar Mediaset eren d’Angileptol, Hydroxycut, GAES i Halibut, i es van emetre a El programa de Ana Rosa, Sálvame limón, Sálvame naranja i ¡Qué tiempo tan feliz!, de Telecinco, i a Noticias Cuatro Deportes, Las mañanas de Cuatro i Todo va bien, de Cuatro.