La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha sancionat Mediaset amb 460.840 euros per quatre infraccions greus, dos de les quals de caràcter continuat, per inserir anuncis sense interrompre els programes i no diferenciar entre continguts editorials i publicitaris.

Els anuncis es van emetre entre el 4 i el 16 de febrer de 2015 als programes El programa de Ana Rosa, Sálvame limón, Sálvame naranja i ¡Qué tiempo tan feliz!, de Telecinco, i a Noticias Cuatro Deportes, Las mañanas de Cuatro i Todo va bien, de Cuatro.

En total, la CNMC va registrar 17 insercions de publicitat (deu a Telecinco i set a Cuatro) amb una durada total de 88 segons, corresponents a quatre campanyes: Angileptol, Hydroxycut, GAES i Halibut.

Per establir la sanció, Competència ha valorat la repercussió social en funció del canal i de l’audiència, el nombre d’insercions publicitàries i la seva durada, el benefici econòmic que pot haver reportat a l’operadora i el caràcter continuat de dues de les quatre infraccions.

Mediaset pot interposar un recurs contenciós administratiu contra la resolució davant l’Audiència Nacional en el termini de dos mesos. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram