Des de que es va posar en marxa al setembre i fins a finals d’any, eldiario.es va aconseguir uns ingressos de 214.229 euros, mentre que la despesa va ser de 219.323. Així doncs, el nou digital va perdre només 5.094 euros el 2012, una quantitat molt allunyada dels 80.992 euros que es preveien en els pressupostos, segons explica el seu director, Ignacio Escolar, en una carta enviada als 3.485 socis-subscriptors.

En total, durant el 2012, el diari digital va recaptar 121.587 euros de les subscripcions (descomptades les comissions del sistema de pagament) i 92.642 euros de la publicitat. Pel que fa als costos, 97.476 euros es van destinar a salaris i cotitzacions a la Seguretat Social; 83.034 euros al pagament de col·laboradors i agències de notícies, i 38.813 euros a despeses generals (oficina, tecnologia, telefonia, etc.).

Creixement i nous projectes

Davant d’aquests bons resultats, eldiario.es ha ampliat el pressupost per al 2013 i ha incrementat la plantilla. Els 12 treballadors que van començar al setembre ja en són 16 contractats a temps complert a la redacció de Madrid, i es compta amb uns 120 col·laboradors que firmen cada mes algun article tant d’informació com d’opinió.


A finals de març, el digital posarà a la venda als quioscos la revista impresa monogràfica i trimestral Cuadernos de eldiario.es, que serà gratuïta per als subscriptors. En els propers mesos eldiario.es també espera posar en marxa les edicions per al País Basc, País Valencià i Castella i Lleó. A més, juntament amb Roca Editorial, llançarà una col·lecció de llibres d’assaig.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram