L’empresa editora d’eldiario.es ha tancat el 2019 amb un benefici brut de 302.629 euros, una reducció del 44,07% respecte als 541.067 euros de l’exercici anterior. El benefici abans d’impostos és de 191.157 euros, segons ha informat el seu director Ignacio Escolar.

D’aquesta manera, el mitjà encadena set anys consecutius amb números negres. De fet, només va generar pèrdues el primer exercici, el 2012, que no corresponia a un any complet, amb 5.094 euros negatius.

L’any passat, eldiario.es va ingressar 6.921.541 euros, un augment del 7,09% respecte als 6.463.565 euros de 2018, mentre que la despesa va ser de 6.618.912 euros, un 11,76% més que els 5.922.498 de l’exercici anterior.

Dels ingressos de l’any passat, 4.579.740 euros corresponen a la publicitat (un 11,05% més que el 2018); 2.147.382 euros a les aportacions dels socis-subscriptors (+3,04%), i 27.865 euros a les vendes de la revista impresa (+172,92%). A banda, 166.554 euros provenen dels projectes de desenvolupament tecnològic finançats pel fons d’innovació de Google (–20,53%).

Pel que fa a les despeses, la major part se l’enduen les de personal, que tornen a augmentar considerablement: 3.246.903 euros es van destinar a salaris (+20,11%) i 844.247 a cotitzacions de la Seguretat Social (+19,57%). A aquestes quantitats s’hi sumen 796.403 euros per a col·laboracions i agències (+5,33%).