El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya ha posat en marxa la quarta edició dels Premis Impacte, els quals tenen per objectiu reconèixer aquelles accions, projectes o campanyes comunicatives més destacades.

Enguany, el guardó presenta importants novetats. Si en anteriors edicions un jurat decidia les tres campanyes guanyadores, en aquesta ocasió el jurat ha escollit tres finalistes per a cadascuna de les categories i serà la votació popular la que determini les vencedores. Per a tal efecte, s’ha habilitat una pàgina web on es presenten i es poden votar els diferents projectes (el vot de les persones col·legiades val el doble que el de les que no ho estan).

El termini per votar finalitza el 14 de juliol, i els guanyadors es donaran a conèixer en el transcurs de la Festa de l’Estiu que organitza anualment el Col·legi, que tindrà lloc el 19 del mateix mes.

Campanyes finalistes

Premi Impacte Social

  • Casa Batlló, per la campanya Drac & Roses, realitzada en favor del Banc de Sang i Teixits.
  • Agència Catalana de Turisme, per l’acció al voltant del concepte Catalunya Experience.
  • Oxfam Intermon, pel TrialWalker com a esdeveniment esportiu per recaptar donatius.

Premi Impacte Comercial

  • Audi, per la seva campanya La muñeca que eligió conducir per presentar el seu nou model Audi R8.
  • Gas Natural, per Cinergía, on uneix cinema i eficiència energètica.
  • Ametller Origen, per la seva contribució a la millora de l’alimentació i la salut de les persones.

Premi Impacte Innovació

  • MamaShopper de Deliberry, grup de mares expertes en realitzar les compres seleccionades a través d’un acord amb el programa Feina amb Cor de Càritas.
  • Tviso, per la seva aposta en la innovació tecnològica.
  • Vilynx, per la tecnologia desenvolupada per indexar i etiquetar vídeos a internet.

El jurat dels Premis Impacte estava format per Mercè Balañá, sòcia directora Ulled Comunicació; Marc Casanovas, director de Comunicació d’Ogylvi; Victor Curto, director creatiu executiu de Won Quin Team; Marc Elena, CEO Adsamurai; Victor Gutierrez, head of strategy and innovation d’Havas Media; Oscar Iniesta, director general d’Arenalia Comunicación; Àlex Marquina, director comercial i mitjans digitals CCMA; Marc Martí, gerent de Marc Martí; Mabel Mas, directora general de negoci de TimeOut; Gerard Olivé, founder & chairman de BeRepublic; Marc Puig, soci-director de Branding Time Agency; Daniel Reyes, director de màrqueting CCMA; Rosa Romà, directora de màrqueting, comunicació i RSC de l’Hospital Vall d’Hebron, i Aleix Satorras, CEO d’Evil Love.