Javier Moll, durant la seva intervenció (foto: José Luis Roca / El Periódico).

L’Associació de Mitjans d’Informació ha iniciat aquest dimarts la seva conferència anual, durant la qual analitzarà la situació del sector i les perspectives per al proper any. “Hem de ser capaços d’explorar amb èxit noves formes d’ingressos pel pagament de continguts”, ha assenyalat Javier Moll, president de l’AMI, de Prensa Ibérica i Grupo Zeta.

“La segmentació de l’audiència en funció dels seus interessos i la personalització dels continguts seran factors clau per a la consolidació de la cultura de pagament”, ha dit Moll en el discurs d’obertura, informa La Nueva España.

El president dels editors ha advocat també pels acords i aliances entre mitjans per afrontar “aquest moment de disrupció”. I ha afegit: “Unir forces en projectes editorials per millorar la qualitat pot ajudar els mitjans d’informació a millorar la seva posició i a competir amb més garanties”.

Amb la conferència de l’AMI, que se celebra a la Casa d’Amèrica de Madrid, també tenen lloc les jornades Claves 2020, coorganitzades amb l’Associació Mundial de Diaris i Editors de Notícies (WAN-IFRA), durant les quals experts de diversos països aborden qüestions d’interès per a les empreses periodístiques i el seu model de negoci.