Enguany, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) té un pressupost de 378,5 milions d’euros (260 dels quals aportats per la Generalitat), un 15% menys que el 2011. Segons ha explicat el president del consell de govern de l’ens, Brauli Duart, en sessió de control parlamentària, de moment tots els àmbits s’ajusten a les previsions excepte un: els ingressos publicitaris. En concret, en el primer trimestre del 2012 s’ha produït una desviació –a la baixa– del 12,5% respecte al pressupostat.

Per reconduir la situació i evitar tancar l’any amb 10 milions d’euros de dèficit respecte a la previsió anual, la Corporació ja ha començat a treballar per adoptar “mesures correctores”, ha explicat Duart. Tot i que no ha especificat en què consistirien –primer s’ha d’aprovar al consell de govern–, sí ha matisat que, als informatius i als programes amb vocació de servei públic, si l’afectació “no pot ser gens”, sí que seria “la mínima”.