Per tercer any, l’Anuari Mèdia.cat veurà la llum gràcies al micromecenatge. En total, la campanya de crowdfunding per a la quarta edició dels silencis mediàtics ha recaptat 10.470 euros de 438 micromecenes, la seva xifra més alta fins ara.

El repte inicial de recaptar 8.000 euros es va aconseguir en dues setmanes, motiu pel qual es va ampliar l’objectiu per arribar als 13.000 euros. Això, però, no ha estat possible, i els diners recaptats de més es destinaran a millorar la remuneració de les persones implicades en l’Anuari d’enguany i en reforçar l’estructura del Grup de Periodistes Ramon Barnils.

El primer any que Mèdia.cat va recórrer al micromecenatge per finançar l’Anuari, el 2012, es van recaptar 6.350 euros de 264 mecenes; l’objectiu inicial de 3.200 euros es va assolir en 13 hores. L’any passat, el repte es va incrementar fins als 7.000 euros, i se’n van acabar recaptant 9.865 de 434 micromecenes.

Els coordinadors de l’Anuari, Roger Palà i Sergi Picazo, remarquen “la validesa i potència” del crowdfunding com a eina per impulsar projectes periodístics que “vagin més enllà de les lògiques estrictes del mercat”, malgrat consideren que el micromecenatge “no funciona” si l’objectiu a finançar no respon a una necessitat social.

“Constatem de nou que el periodisme d’investigació, crític i compromès desperta interès. Aquí hi ha un nínxol de mercat a explorar”, assenyalen al blog de l’Anuari. “No sabem fins a quin punt és un nínxol important o no, ni si és prou gran per sostenir tots els projectes que estan apareixent. Però en tot cas el nínxol hi és i seria absurd no aprofundir-hi”, afegeixen al respecte.