Els Mossos d’Esquadra han desarticulat un grup criminal especialitzat en robatoris amb força a empreses i que sabotejaven torres de comunicacions a l’àrea de Girona. Una investigació va determinar que els presumptes autors d’uns sabotatges en torres fets a l’agost eren un home i una dona de 23 anys, que tallaven amb radials tot el cablejat de les torres per inhabilitar el senyal. D’aquesta manera, provocaven problemes en la recepció d’emissores de ràdio i televisió, d’accés a internet i en la cobertura de telefonia mòbil, però també inhibien els senyals de les alarma, fet que aprofitaven per posteriorment cometre fets delictius.

Aquesta investigació va convergir amb una altra sobre vuit robatoris a empreses entre juliol i octubre, la majoria a la demarcació de Girona. Els Mossos van concloure que tot apuntava a què els autors formaven part del mateix grup criminal, ja que per cometre alguns dels robatoris prèviament s’havien danyat les torres de telecomunicacions.

La setmana passada, la policia va detenir tres persones, les dues mencionades i una altra dona de 31 anys, i es van fer escorcolls en immobles de Blanes i Llinars del Vallès. A més, hi ha identificades tres persones més en crida i cerca. La investigació continua oberta.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram