El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha fet públics els guanyadors de l’onzena edició dels Premis Gabinets de Comunicació Pilar Casanova, que es lliuraran el 28 de novembre en el marc de la primera Jornada de Comunicació Corporativa.

Enguany, el premi a la millor acció comunicativa s’ha concedit a la campanya Catalan Pyrenees Explorer, presentada per la col·legiada Laura Font Sentís i el seu equip, de l’agència de comunicació Lymbus. El jurat ha destacat “el relat i les accions circulars per aconseguir una iniciativa perdurable amb la implicació de la població local”. El veredicte també ressalta que hi ha “un clar esforç per mesurar els indicadors d’èxit amb molt bones mètriques”, i que és “un projecte omnichannel que engloba molts àmbits de la comunicació: digital, premsa, guerrilla, carrer, participació i creació de comunitat”.

Per la seva part, el premi a la innovació s’ha atorgat a la campanya GosSOS, presentada per la col·legiada Eva Cervera González, de l’agència Ogilvy per a l’Ajuntament de Barcelona. El jurat ha valorat “la creativitat del projecte, el bon plantejament i l’execució”. A més, ha destacat “la comunicació digital i l’street màrqueting de la campanya per donar visibilitat a l’abandonament animal d’una forma diferent i posant la conscienciació, la reflexió i l’actuació com a principals objectius”.

Finalment, el Premi Portaveu , votat pels col·legiats, s’ha concedit al doctor Bonaventura Clotet, director de l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, cap del Servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital Germans Trias i Pujol, i president de la Fundació Lluita Contra la Sida. Clotet ha estat escollit amb més d’un 40% dels vots.

Els Premis Gabinets de Comunicació Pilar Casanova tenen l’objectiu de reconèixer i impulsar la tasca dels gabinets i els professionals que hi treballen, a més de fomentar els esforços del sector públic i privat per donar accés a una informació veraç i útil.