Els Premis Nacionals de Comunicació 2023 incorporen una nova categoria per distingir la millor iniciativa en l’àmbit de la comunicació de proximitat. La nova modalitat s’afegeix a les tres que el Govern va establir l’any passat en substitució dels guardons sectorials.
Així doncs, a partir d’aquest any les categories dels guardons són les següents: Premi Nacional de Comunicació, Premi Nacional de Periodisme i Mitjans de Comunicació, Premi Nacional de Comunicació Publicitària i Corporativa, i Premi Nacional de Comunicació de Proximitat.
D’altra banda, el Govern ha apostat per fer més operativa la decisió del jurat i eliminar la distinció entre premis adreçats a trajectòries professionals i premis destinats a aportacions rellevants. Així doncs, s’ha optat per substituir-la per una fórmula oberta en la qual, en totes les modalitats establertes, es poden premiar tant trajectòries professionals com les aportacions més rellevants.
Els canvis introduïts en les dues darreres edicions dels guardons responen a la necessitat d’actualitzar i fer ajustaments reflectida en les deliberacions del jurat i les converses mantingudes amb els diferents sectors.