Ja hi ha comprador per a 20 Minutos. L’editora de l’Heraldo de Aragón n’adquirirà el 100% de l’accionariat al grup noruec Schibsted i n’evitarà així el seu tancament. L’acord definitiu s’espera segellar en un termini màxim de dues setmanes, segons informa El Economista. L’operació implicarà una reducció de com a mínim un terç de la plantilla (actualment formada per uns 150 treballadors), així com una retallada salarial per a la resta.

Malgrat que per al Grupo Heraldo el principal atractiu de l’adquisició és l’edició digital de 20 Minutos, en principi també mantindrà l’edició impresa, ja que genera una part important dels ingressos, però en reduirà la distribució.

El grup aragonès de la família De Yarza assumirà el deute del gratuït, es farà càrrec de la seva estructura de costos i a més pagarà una quantitat pels actius digitals, segons indica PRNoticias.

El grup és propietari de l’Heraldo d’Aragón, l’Heraldo de Soria, la impremta Impresa Norte, Zaragoza TV i la productora Chip Audiovisual. A més, té participacions al gratuït Més Tarragona Reus Costa Daurada, Radio Zaragoza (de la Cadena SER), l’empresa de serveis audiovisuals Inevent, Vocento i Taller de Editores.

Per la seva part, Schibsted, que també té en venda el 20 Minutes francès, ara se centrarà en el desenvolupament d’Anuntis, líder dels classificats a Espanya i Amèrica Llatina, del qual en va adquirir totes les accions fa un parell d’anys. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram