El president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, i la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, han firmat aquest dimecres un conveni marc de col·laboració que té com a principal objectiu introduir l’educació en comunicació audiovisual als centres educatius catalans. La signatura s’ha dut a terme al CosmoCaixa, en un acte previ al lliurament de l’onzena edició dels Premis El CAC a l’escola.

El conveni estableix que s’estudiaran els mecanismes per aconseguir aquest propòsit, com ara una eventual variació del currículum escolar i la realització de setmanes temàtiques dedicades a l’alfabetització audiovisual.

L’acord també implica que ambdues parts col·laborin en l’elaboració i la difusió d’eines i materials didàctics que recullin les inquietuds derivades de l’aparició dels nous serveis audiovisuals. Aquesta difusió es podrà complementar amb la realització d’activitats, com ara conferències i tallers als centres educatius. Els destinataris de les activitats seran els alumnes, els professors i les associacions de pares i mares.

El conveni també fa referència a un possible canvi en la dotació dels Premis El CAC a l’escola, que actualment és de 7.500 euros en metàl·lic. En concret, es crearia un premi complementari, adreçat als alumnes, consistent en la realització de pràctiques en mitjans de comunicació audiovisual.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram