El passat divendres, els responsables dels mitjans digitals de l’Associació Espanyola d’Editorials Publicacions Periòdiques (AEEPP) van posar les bases i van acordar la creació de l’Agrupació de Mitjans Digitals en el si de la primera.

En la reunió es va aprovar la posada en marxa d’un grup de treball que s’encarregarà d’endegar l’AMD amb una sèrie directrius:

  • Ampliar la base de membres de l’Agrupació convidant altres portals d’informació per arribar en poc temps als cent associats.
  • Estudiar fórmules de comercialització conjunta de mitjans digitals, així com altres fonts d’ingressos.
  • Establir un segell identificatiu de l’AMD que puguin lluir tots els associats que compleixin els requisits establerts.
  • Negociar un sistema de mesurament d’audiències fiable i comú per a tots els mitjans associats.
  • Celebrar cursets de formació i seminaris de debat.
  • Estudiar altres iniciatives com la convocatòria d’un congrés de l’AMD i uns premis.
  • Editar setmanalment un butlletí de notícies amb notícies de l’Agrupació i de les innovacions que es produeixen en el sector.

En la trobada van participar Carlos Astiz, secretario general de l’AEEPP; Miguel Ormaetxea i Jesús Barrio, editors de Guía Lo Mejor del Mundo i Media-tics; Diego Fernández, d’InfoBierzo; Javier Vega, d’ileón; José Alberto González, de Tribuna de Salamanca i Grupo Tribuna; Pedro Robledo, d’eldiario.es; José María Torrego, d’El Referente i Duonet; Eduardo Martínez de la Fe, de Tendencias 21; Domingo Sánchez, de VoxPópuli, i José Luis Barceló, d’El Mundo Financiero.