El proper 15 de febrer, es presentarà oficialment el primer rànquing de mitjans de comunicació digitals en llengua catalana, desenvolupat per les empreses Nielsen i OJD Interactiva.

Es tracta d’una iniciativa conjunta de l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC) i l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) que vol visualitzar la “força creixent” dels mitjans digitals en català a la xarxa.

Les tres associacions esperen que l’eina sigui d’utilitat per als planificadors de publicitat, mitjans online, administració, etc., i contribueixi a enfortir l’espai català de comunicació.

En la presentació, que tindrà lloc a les 13 h al Palau de la Generalitat, s’explicarà la metodologia utilitzada, les dades que es podran extreure, i es contextualitzarà la potència dels digitals en català a la xarxa respecte al mercat global.

L’acte, presidit pel secretari general de la Presidència, Francesc Homs, comptarà amb les intervencions d’Alfons Udina, president de l’ACPG; Elvira de Andrés, directora general de Nielsen Media España; Eusebio Serrano, director general d’OJD, i Salvador Giner, president de l’Institut d’Estudis Catalans.