El panel Zenith Vigía indica que les perspectives d’inversió publicitària als mitjans cauran un 11,2%, el mateix percentatge que pronosticava al juliol, mentre que al març preveia una davallada del 6,5% i al maig del 9,2%. Segons destaquen els responsables del panel, des de principis del 2011 cada previsió havia empitjorat respecte l’anterior, tendència que ara s’ha trencat.

Per sectors, els diaris de pagament veurien reduïda la inversió publicitària un 16,9% (dues dècimes més que en l’anterior onada), només superats pels suplements, amb el 19,7% (+0,3). Els segueixen les revistes, amb una davallada prevista del 15,9% (+0,4), i els diaris gratuïts, amb el 12,3% (milloren les expectatives en cinc dècimes).

A continuació es preveu una caiguda publicitària de l’11,6% a les ràdios (+0,6), del 10,7% a les televisions generalistes (-0,3), i del 6,8% als canals de pagament (-0,8). Per la seva part, internet es quedaria a zero i no patiria la lleugera davallada publicitària (del 0,3%) que per primer cop es va pronosticar en l’anterior onada.

Els únics increments en publicitat previstos per al 2013, segons l’estudi de Zenith Media, es produirien als mòbils, amb un 6,7% (1,2 punts menys que al juliol), i a cercadors i enllaços, amb l’1,8% (millora en sis dècimes).