El 2019 Globomedia va tornar a ser la productora que va emetre més hores a les televisions de l’Estat, segons un informe de la consultora GECA amb dades de Kantar Media (comptant les hores produïdes en canals generalistes i temàtics de TDT, i també les primeres cadenes autonòmiques).

En concret, Globomedia l’any passat va emetre 3.885 hores (el 5,6% del total), seguida de prop per Mediapro, del mateix grup, amb 3.773 (5,4%). Per darrere van quedar Molinos de Papel, amb 3.147 hores d’emissió (4,5%); Alba Adriática-Contubernio, 3.007 (4,3%), i La Fábrica de la Tele, 2.933 (4,2%).

Completen el Top 10 Unicorn Content amb 2.748 hores (3,9%); Eyeworks-Warner, amb 1.560 (2,2%); Cuarzo Producciones-Banijay, 1.523 (2,2%); Indaloymedia Producciones Audiovisuales, 1.409 (2%) i Secuoya Contenidos, amb 1.396 hores (2%).

Les autonòmiques emeten més producció pròpia i independent

L’informe constata que, en conjunt, les cadenes de televisió l’any passat van emetre 65.776 hores de producció pròpia (un 1,98% més que el 2018), 66.241 de produccions independents adquirides a empreses de l’Estat (+5,82%), i 104.846 hores de productores estrangeres (–1,83%).

Les televisions generalistes van emetre un 36,7% d’hores de producció pròpia, un 39,7% de productores estatals, i 23,6% de productores estrangeres. En les cadenes temàtiques els percentatges van ser del 12,1%, el 19,6% i el 68,4%, respectivament. I als primers canals autonòmics del 48,2%, el 34,9% i el 16,9%.