Godó i Mediaset estan ultimant un acord de gran abast pel qual el grup amb seu a Fuencarral adquiriria un paquet minoritari de l’accionariat de 8tv que a la pràctica li donaria capacitat de gestió. Les sinergies entre cadenes es traslladarien a l’àmbit publicitari, amb la comercialització conjunta dels respectius canals.

Segons ha pogut saber Comunicació 21 de fonts coneixedores del procés, l’operació ja és sobre la taula del Consell de l’Audiovisual de Catalunya i de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència. 

Les converses es van iniciar després que l’editora de 8tv es quedés a les portes de gestionar els espais publicitaris de Televisió de Catalunya, arran de la marxa enrere de la cadena pública en el procés d’externalització obert. 

Per a Godó, el tancament de l’acord tindria un efecte en cadena: crearia sinergies amb un dels dos membres del duopoli publicitari televisiu (Mediaset i Atresmedia s’enduen gairebé el 90% del pastís); incrementaria els ingressos publicitaris de 8tv, i permetria incorporar nous continguts d’entreteniment per omplir els dèficits de la graella més enllà de 8 al dia i Arucitys.

En canvi, per a Televisió de Catalunya l’entesa suposaria un nou perill per a la seva estabilitat, ja que s’hauria d’enfrontar a una nova oferta comercial amb preus a la baixa (a banda d’uns continguts televisius més competitius), i podria fer que els seus ingressos publicitaris se’n ressentissin en un moment de recuperació.