Els fronts que Google té oberts amb els editors de premsa (que reclamen una compensació per enllaçar als seus continguts) i amb la Comissió Europea (que ha acusat el cercador d’abús de posició dominant) podrien tenir els dies comptats, especialment en el primer cas, després que l’empresa hagi posat sobre la taula 150 milions d’euros per a projectes d’innovació en periodisme digital.

La companyia estat-unidenca i un grup d’editors i institucions europees s’han aliat per posar en marxa Digital News Initiative (DNI), que té per objectiu “oferir suport a un ecosistema de notícies sostenible i promoure la innovació en el periodisme digital, mitjançant una col·laboració permanent i de diàleg entre el sector tecnològic i el de notícies”, segons explica el president de relacions estratègiques per a Google a Europa, Carlo D’Asaro Biondo.

L’acord preveu que Google destini 150 milions d’euros en tres anys a projectes que “demostrin noves formes de pensar en la pràctica del periodisme digital”. A aquests fons hi podran optar editores ja establertes, startups tecnològiques del sector de notícies o professionals que treballin en aquest camp.

La DNI se centrarà en tres àrees clau: desenvolupament de productes (per a la qual Google i els editors crearan un grup de treball); recolzament a la innovació, i formació i investigació.

En la iniciativa col·laboren El País, Unidad Editorial, Vocento, Godó, 20 Minutos i El Confidencial, a més de Les Echos (França), FAZ i Die Zeit (Alemanya), The Financial Times i The Guardian (Regne Unit), NRC Media (Holanda) i La Stampa (Itàlia), juntament amb les organitzacions European Journalism Centre (EJC), Global Editors Network (GEN) i International News Media Association (INMA).

Amb tot, la intenció de Google és ampliar la col·laboració de la DNI a altres editors europeus, i afegeix que qualsevol persona involucrada en el sector de les notícies digitals a Europa podrà participar en part o totalment del projecte. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram