El grup Henneo i l’alemany Verlagsgruppe Passau han tancat un acord per invertir en el sector dels mitjans de comunicació a Espanya. Ambdues parts consideren que el mercat estatal ofereix “oportunitats” per expandir i enfortir les respectives àrees de negoci en el món de la comunicació i la tecnologia.

“Les actuals circumstàncies que travessa el sector dels mitjans demanden, en aquests moments de crisi, uns processos de consolidació i diversificació dels negocis mediàtics, amb la finalitat d’aprofitar les sinergies periodístiques, tecnològiques i industrials que enforteixin i impulsin les empreses de comunicació”, assenyalen en un comunicat conjunt.

VGP és un grup editor de Baviera amb diversos mitjans regionals que a finals de 2020 va abandonar Polònia per cercar mercats “més propicis”. Compta amb una plantilla de més de 3.000 persones i edita 27 capçaleres diàries i de quatre setmanals.

L’aliança s’inicia en el negoci de la impressió comercial juntament amb Jesús Castillo, fins al juny president executiu d’EDS, ex-director general de Prisa i conseller delegat de Zeta. En concret, VGP i Castillo entren en el capital d’Impresa Norte d’Henneo (que es rebatejarà com a Henneo Print), amb l’objectiu d’iniciar un pla d’expansió cap a la impressió comercial, recolzant-se en l’actual negoci de la impressió de premsa.

“Henneo és un grup que es caracteritza per la confiança i fiabilitat de treball amb els seus socis, i hem trobat en VGP un grup editorial familiar, de mida molt rellevant i que comparteix els nostres mateixos principis de la bona feina en la comunicació. Farem grans coses junts”, assenyala el president d’Henneo, Fernando de Yarza.