L’Associació per a la Investigació dels Mitjans de Comunicació (AIMC) i l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) han donat a conèixer aquest dilluns els noms de les empreses participants en el concurs per aconseguir un sistema de mesurament d’audiències digital que serveixi de referent al mercat de l’Estat espanyol: Kantar Media, comsCore i Nielsen Online.

Les tres han presentat les seves propostes segons el plec de condicions fet públic a principis de juliol i ara AIMC i IAB Spain valoraran durant aquest mes les candidatures. L’empresa escollida, que es donarà a conèixer el proper 5 d’octubre,  s’encarregarà del mesurament de les audiències des de l’1 de gener del 2012 al 31 de desembre del 2014, amb opció de renovar dos anys mes.

La guanyadora haurà de garantir els següents punts: l’univers de mesurament ha d’estar consensuat pel mercat a partir de l’EGM; la utilització de metodologia híbrida panel i censal; formar un comitè tècnic de clients amb capacitat d’intervenir en decisions del mercat local; i el compromís de ser auditat de manera independent en les diferents parts que conformen el mesurament.

El plec de condicions va néixer del treball de la Mesa de Contractació Digital, òrgan creat per trobar una solució de consens en el mesurament, i on hi ha representats tots els actors.