Coincidint amb el seu 15è aniversari, l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG) inicia una nova etapa més professionalitzada. Durant la 15a assemblea, celebrada el passat divendres a Castelldefels, l’ACPG va presentar els projectes de futur, que passen per actuar amb criteris de patronal dels mitjans associats.

Així doncs, l’associació es proposa treballar al servei de les empreses de comunicació, actuar en defensa de tots els mitjans del sector, potenciar el rigor i la professionalitat, i impulsar accions en benefici del conjunt dels mitjans.

Com a exemple d’aquesta línia de treballar “en obert”, l’ACPG cita la presentació al febrer del rànquing de mitjans digitals en català impulsat juntament amb OJDInteractiva i Nielsen Online; l’elaboració del banc de continguts de cultura popular desenvolupat amb l’Ens de Comunicació Associativa, obert a tots el mitjans; i la realització d’un nou butlletí setmanal que agrupa els quatre grans eixos comunicatius (premsa, comunicació, publicitat i màrqueting), el qual s’adreça a tots els professionals d’aquests sectors.

L’ACPG arribarà al País Valencià

Segons l’associació, aquest caràcter més professional es podrà visualitzar els dies 8 i 9 de novembre a l’Auditori de CosmoCaixa, quan organitza les 4es Jornades internacionals de premsa gratuïta i mitjans digitals.

En aquesta nova etapa que ara comença, l’associació reforçarà la seva presència a les Illes Balears, amb un treball més en col·laboració amb l’Associació de Premsa Forana de Mallorca, i creixerà amb la incorporació de mitjans digitals del País Valencià.