L’edició digital de l’Ara i la del seu germà petit AraBalears han estrenat un nou sistema d’accés a les informacions per als no subscriptors. Des d’aquest dijous, tots els continguts han passat a ser prèmium excepte aquells d’última hora publicats cronològicament en l’apartat Ara mateix. De fet, per ser precisos, s’ha eliminat la denominació prèmium i l’etiqueta que fins ara diferenciava els articles que ho eren i els que no.
Els no subscriptors de l’Ara.cat i l’AraBalears.cat seguiran tenint accés a un nombre determinat de continguts, però el límit que es redueix a deu articles mensuals (a consumir segons el seu criteri i indistintament en els dos mitjans) en lloc de la peça diària que es permetia fins ara (en els seus inicis eren tres al dia). Al llarg de la navegació, una notificació emergent informarà dels articles que queden per consumir.
Amb aquesta mesura, les capçaleres volen rendibilitzar els continguts de les seves edicions digitals i potenciar les seves notícies, entrevistes i articles d’opinió. “Quan vam néixer, el 2010, vam ser pioners a posar una tarifa als nostres continguts digitals. Vam pensar que si la viabilitat econòmica de l’Ara estava en mans dels seus lectors, la independència periodística del projecte estaria garantida. Vam entendre que posar el lector al centre de la comunitat ens obligaria a fer una informació útil”, explica l’editor, Antoni Bassas.
“Han passat cinc anys, i l’Ara ja és el segon diari de Catalunya en nombre de subscriptors (més de 33.000 entre paper i digital), i estem més segurs que mai que aquells valors han de continuar marcant la nostra manera d’entendre el periodisme”, afegeix com a defensa del model en una carta enviada als usuaris.