El 25 d’octubre s’inicien les presentacions amb una gira promocional.

“Un grup d’emprenedors d’èxit dels àmbits periodístic, editorial i empresarial pensem que ara és el moment de fer néixer el primer diari del nou mil·lenni”. Així s’inicia el dossier de presentació del diari Ara, al qual ha tingut accés Comunicació 21. El primer número de l’edició impresa, que s’adjuntarà amb un suplement especial de llançament, sortirà el 28 de novembre amb un tiratge de 100.000 exemplars i un mínim de 100 pàgines.

Al dossier, l’Ara es presenta com un diari “ambiciós, proper, modern i amb sentit profund”, i remarca el fet de ser un projecte multiplataforma, amb una redacció integrada que elaborarà els continguts per a tots els suports: paper, web, per iPad, podcasts, butlletins i alertes SMS.

Pàgines especials per als mitjans

Els lectors als quals es dirigeix el nou diari són persones “de 25 a 50 anys, informats i formats, catalanoparlants majors de 14 anys, actius i participatius, professionals, líders del món associatiu i el món polític, socialment d’avantguarda”.

A més, el mitjà remarca que es dirigeix “molt especialment” a periodistes, ja que incorporarà pàgines especials dedicades als mitjans de comunicació; mestres, educadors del lleure, pares i mares, als quals ofereix el suplement de Criatures (diumenges); emprenedors i empresaris, amb el suplement dominical Emprenedors; i al món de la cultura i l’oci, amb el suplement Time Out Cultura (dissabtes).

Després del primer número, la paginació del diari serà la següent: de dilluns a dijous hi haurà 40 pàgines, els divendres, 48; els dissabtes, també 48, més les 64 pàgines de Time Out Cultura; i els diumenges, hi haurà 64 pàgines, a les quals cal sumar les 48 de Criatures i Emprenedors (24 cada suplement).

Per als anunciants que vulguin estar presents en el primer número, l’oferta que s’ofereix en el dossier és de 6.000 euros per un anunci d’una pàgina en el suplement de llançament, a més de dues pàgines a consumir entre desembre i gener.

Gira promocional

La promoció del nou diari s’iniciarà oficialment el proper 25 d’octubre a amb una campanya de televisió “de primer ordre”, a més de radiofònica i d’exteriors. A més, també es realitzarà una campanya de telemàrqueting a 50.000 individus que són públic objectiu.

Una altra acció promocional serà l’Ara Tour, que seran 30 presentacions obertes al públic que tindran lloc a diferents a poblacions catalanes. Les cinc primeres cites són a l’Auditori de l’Escola de Música de La Garriga (25 d’octubre); Cal Ninyo de Sant Boi de Llobregat (26 d’octubre), el Círcol Catòlic de Badalona (27), la Sala Alfred Perenya de l’IMAC, a Lleida (28); i a la Sala de la Rectoria de Cubelles (29). La resta de poblacions s’aniran publicant al web arafaremundiari.cat.